Så arbetar vi
Vårt huvudsakliga uppdrag är att utifrån lagkrav generera och rapportera ekonomisk information. Med det följer även ett ansvar för vår interna ekonomiska struktur samt för att följa upp TRRs finansiella verksamhet. Det säkerställer vi genom våra fyra delfunktioner:
- Redovisningsfunktion – löpande redovisning, bokslut och årsredovisning
- Controllerfunktion – resultatanalys, budget och prognos
- Ekonomisystemsfunktion – verksamhetsstöd och utveckling
- Inköpsfunktion – avtal och regelefterlevnad
Exempel på yrkesroller: Redovisningsekonom, controller, systemansvarig, inköpsansvarig
-
”Jag är glad över att vara en del av ekonomiteamet och på så sätt få möjlighet att förvalta TRRs viktiga uppdrag. Det stämmer bra med mitt mål om att varje dag gå till ett arbete som känns meningsfullt, och där jag känner att jag bidrar med någonting viktigt i samhället och i människors liv.”
Marie Séguin-Magee, redovisningsekonom